Pong Gruppen

Pong Gruppen 

Pong är en asiatisk restaurangkedja med olika inriktningar och varumärken. Förutom Pong driver kedjan även restaurangen Waipo, med ett eget koncept. Vi fick det roliga uppdraget att göra kedjan mer aktiv i sociala medier. Då hade en ny Pong-restaurang öppnat i Uppsala, Pong Lindhagen behövde nå ut med sitt koreanska bbq-koncept och Waipo med sitt egna erbjudande.

+2 147 NYA LIKES

På endast 28 dagar för en av Pongs sidor.

5 412 CANVAS KLICK

Efter 3 månader på en Canvas-annons som bjöd på ett virtuellt besök i Pong Buffé.

262 376 PERSONER NÅDDES I UPPSALA

Pong Uppsala restaurangen nådde alla personer i hela Uppsala och mer på endast 28 dagar.

METOD

För att uppmärksamma den nya Pong-restaurangen utformade vi en Facebook-tävling med det häftiga priset att få gratis lunch i ett helt år. I Stockholm, där många redan känner till Pong, var vår lösning Canvas-annonsering för att få fler att upptäcka och utforska Pong. För Waipo arbetade vi med vår trestegsannonsering (uppmärksamma, intressera och konvertera). Och för Pong Lindhagen jobbade vi med en häftig video som visade restaurangens koreanska bbq-koncept på ett Facebook-vänligt sätt.

MÅL

Pong ville öka aktiviteten och agera mer professionellt i sociala medier för att därmed stärka varumärket och öka omsättningen.

Målet var att stärka Kajsas fisk som varumärke, både för att stärka den lojala kundkretsen och att utvidga den genom spridning. Det skulle vi göra genom att få stamkunder att interagera med deras inlägg och på så sätt skapa ett “community” med personer som älskar Kajsas fisk.

RESULTAT

Tävlingen för Pong Uppsala nådde hela 262 376 personer – alltså långt fler än som bor i staden. Över 3 000 deltagare gav en ordentlig skjuts till bordsbokningarna. Pong Uppsala slog rekord i mest besökare på en helg, med en helt proppfull restaurang.

Lika framgångrika blev de andra kampanjerna. Pong Lindhagens koreanska bbq-koncept var fullbokat nästan varje helg och blev populärt för stora sällskap. Canvas-annonseringen i Stockholm gav över 5 000 klick och förstås ett stort antal fler restaurangbesökare. Waipos video fick mängder av visningar, vilket gjorde att antalet följare på deras Facebook-sida växte rejält.

Har du frågor innan du vill gå vidare?

Hälsingegatan 49, 113 43 STOCKHOLM

08-121 594 20

©2019 by Likes 2 Business AB

08-121 594 20

Underdogg-PowerBy-W&B.png