Öka försäljningen

Annonsering i sociala medier

Positiva kommentarer och gillade inlägg bygger en positiv bild av ditt varumärke. Delningar sprider kännedomen. Och personlig återkoppling skapar relationer.

Rätt gjort blir ditt företag det vi på marknadsföringsspråk kallar “top of mind” – helt enkelt det första varumärke kunderna tänker på i din bransch.

Nå specifika målgrupper

För att verkligen träffa rätt målgrupp använder vi annonsering och sponsrade på Facebook och Instagram. Då jobbar vi oftast med en trestegsmetod där vi väcker uppmärksamhet, engagerar och slutligen når ditt mål – oavsett om det är ett köp eller en bokning. I varje steg ökar vi precisionen utifrån hur målgruppen har agerat.

2 018 klick på "boka nu" för en restaurang i Stockholm
5 412 canvas klick för att göra ett virtuellt besök med Facebook canvas

Hur processen fungerar

Steg 1
Uppmärksamhet

Utgångspunkten är en bred målgrupp som får vetskap
om ditt varumärke. Vi fångar målgruppens uppmärksamhet,
exempelvis med en tävling som kan engagera många.

Steg 2
Engagemang

I det andra steget riktar vi annonseringen till de
som har visat intresse. Nu är målet att skapa engagemang,
till exempel att gilla ditt företags
Facebook-sida eller att klicka på en länk.

Steg 3
Konvertering

När vi nått både uppmärksamhet och engagemang
siktar vi på konvertering. Det är branschspråk för att nå ditt mål
– en bokning, ett köp, ett besök, ett samtal eller vad det än är.

Kontakt formulär

Ert Namn*

Efternamn*

Företags namn

Telefon

Skriv ett meddelande